Piloxing | Barre

/Piloxing | Barre
Piloxing | Barre2019-03-18T13:21:28+00:00

Piloxing

Piloxing is een intensieve, swingende en uitdagende intervaltraining waarbij dans, pilates en boksen worden gecombineerd. De pilatesoefeningen zorgen voor flexibiliteit en spieropbouw, terwijl het boks-onderdeel voor wat meer pit en snelheid zorgt. Deze twee soorten trainingen worden verbonden door danspassen waardoor ook een cardio-impact ontstaat. Je werkt dus aan je uithoudingsvermogen en spieropbouw. De actieve momenten worden afgewisseld met wat rustigere bewegingen om op adem te komen. Om piloxing zwaarder te maken, kun je tijdens de lessen verzwaarde handschoenen aan doen, waardoor piloxing ook nog eens een krachttraining voor je wordt!

Piloxing barre

Een ballet-fitnesstraining die zorgt voor het shapen van je lichaam. De training is gericht op flexibiliteit, balans en coördinatie. Alle piloxing-oefeningen doe je aan een barre. Deze barre, bekend uit de balletstudio’s, ondersteunt je waardoor jij je kunt focussen op het verstevigen van benen, buik en rugspieren. Balletdansers staan bekend om hun lenige en sierlijke houding. Met piloxing barre werken we aan je houding. Je hoeft echter geen ervaring met ballet te hebben om aan de lessen te kunnen deelnemen.

LRX training

LXR is een functionele full body krachttraining die maar 30 minuten kost. De LXR-les wordt gegeven op energieke muziek. Met LXR ga je een half uur ‘all the way’ om de spieren van je gehele lichaam te trainen door middel van een LXR-sandbag. Je kunt kiezen voor een bag van 6, 9 of 12 kilo en het is belangrijk om het tempo hoog te houden waardoor je de energie voelt stromen.

Aan het einde van de training wordt er gewerkt aan mobiliteit door gebruik te maken van een foam roller. Je masseert als het ware je spieren waardoor je bloedsomloop wordt gestimuleerd en afvalstoffen sneller je lichaam verlaten. Dát is wat je nodig hebt na een intensieve LXR-les die je daardoor energiek zult verlaten.

pilates-yoga-waalwijk

Kickboks Bokszaktraining

De Kickboks Bokszaktraining is een effectieve allround training met behulp van bokszakken om vet te verbranden, spieren op te bouwen en natuurlijk je conditie te verbeteren. Na een uitgebreide warming up worden de verschillende technieken uitgelegd en beoefend. De stoten tijdens de Kickboks Bokszaktraining worden in een hoog tempo en in herhaling gedaan om je lichaam te trainen en je conditie te verbeteren. Je bent met twee personen bezig op één bokszak. Terwijl de ene
persoon bezig is met stoten en trappen houdt de ander de bokszak tegen. Je zult merken dat je veel effectiever traint als de oefeningen worden afgewisseld wanneer je tussendoor je rustmomenten krijgt. Ook kun je elkaar stimuleren en wijzen op mogelijke aanpassingen in de techniek.

Na de bokszaktraining is er een cooling down om alle spieren los te schudden en arm-, been- en buikspieren licht te rekken. De training op de bokszak is geschikt voor iedereen die lekker wil sporten: jong, oud, man of vrouw. Het draagt bij aan je weerbaarheid en vergroot je kracht en coördinatie.

Schrijf je nu in voor een les bij PoYoMi

Naar het rooster