Hot Power lessen

/Hot Power lessen
Hot Power lessen2019-03-19T09:24:25+00:00

Hot Power lessen

De HOT power lessen worden gegeven in een geïsoleerde ruimte die door infraroodpanelen wordt verwarmd tussen 36 en 40 graden. De ruimte wordt goed geventileerd waardoor het geen vochtige of broeierige warmte is die je ervaart, maar een heerlijke droge hitte.

Voordelen van HOT
De infraroodstralen van de infraroodpanelen dringen tot diep in de spieren door en verwarmen je van binnenuit. Door de warmte gaat je hartslag omhoog, wordt de bloedsomloop gestimuleerd en kun je gemakkelijker zweten. Dit draagt bij aan de calorieverbranding waardoor een HOT power les nog effectiever is dan ‘gewoon’ sporten. Ook heeft de warmte een ontspannende werking op je spieren en bindweefsel waardoor je spieren elastischer worden en je soepeler kunt bewegen.

Voorbereiding

Drink gedurende de dag minimaal twee liter water zodat je voldoende vocht in je lichaam hebt om de afvalstoffen tijdens en na de les af te voeren. Eet twee tot drie uur voor aanvang van de les je laatste maaltijd en sowieso één uur voor de les niets meer. Zo voorkom je dat je eten in de weg zit en je misselijk wordt. Doordat je veel zweet tijdens de les is het belangrijk om ook na de les voldoende te drinken om hoofdpijn te voorkomen. Door de warmte wordt je lichaam extra aan het werk gezet dus zorg dat je lichaam van binnen goed verzorgd is en het voor jou kan werken. Om ervoor te zorgen dat je lichaam de warmte goed kan afvoeren is het belangrijk om ademende kleding te dragen. Draag niet te veel lagen kleding over elkaar. Voor dames is een korte broek of dunne legging met een (sport)top voldoende. Voor de heren volstaat een korte broek met een hemd. Na de les is het belangrijk om droge kleding aan te trekken om afkoelen te voorkomen.

Geef jezelf de tijd om te wennen aan de warmte en luister naar je lichaam wanneer het teveel voor je wordt. Het is niet erg om een oefening aan te passen of over te slaan. Wel adviseren we je in de ruimte te blijven en geef bij de docent aan hoe het met je gaat.

Hot Power Core Flow

Een combinatie van Power Yoga, Pilates en Gymnastics in een HIIT-training. HIIT staat voor Hoge Intensiteit Interval Training en is een energieke workout waarbij conditioneel en fysiek uitdagende oefeningen worden afgewisseld met periodes van lage inspanning in yogahoudingen. De hoge intensiteit intervallen zorgen ervoor dat je stofwisseling maximaal verhoogd wordt en de lage intensiteit intervallen geven je de kans om te herstellen en op adem te komen. Je zult calorieën verbanden, je lichaam wordt sterker en strakker, en je kunt tegelijkertijd je energie een boost geven.  De dynamische mix van Power Yoga, Pilates en Gymnastics zal je uitdagen een stapje buiten je comfortzone te zetten en er helemaal voor te gaan. Na afloop zul je je moe, bezweet, voldaan, relaxed en krachtig voelen.

HOT PiYo

PiYo is een combinatie van Pilates en Yoga – het beste voor body & mind gecombineerd in één les. HOT PiYo is een dynamische full-body workout en je werkt aan het langer maken van je spieren, een flexibel lichaam en het strakker worden van je figuur. Je eigen lichaamsgewicht en/of pilatesattributen zijn de weerstanden die worden ingezet. De yoga houdingen worden tijdens HOT PiYo niet zo lang aangehouden als bij een reguliere yoga les, maar er wordt gewerkt met kleine bewegingen en veel herhalingen. De spier verstevigende bewegingen van pilates worden gecombineerd met de flexibiliteit van yoga. Je zult je krachtiger, soepeler en zelfverzekerder gaan voelen zonder dat je bang hoeft te zijn voor overbelasting of blessures.

HOT Pilates

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, adem en focus op lichaam en geest de uitgangspunten zijn. Pilates is een effectieve workout die spiergroepen versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Alle oefeningen worden op de mat gedaan waarbij gebruikt kan worden gemaakt van weerstand door middel van een ring, ballen of een elastische band. De belangrijkste weerstand is echter je eigen lichaamsgewicht.

De oefeningen worden beheerst uitgevoerd zodat je zelf kunt voelen of je de oefening goed doet en deze effectief voor je is. De workout is erop gericht je ‘powerhouse’ (de dwarse buikspieren, diepere rugspieren, bekkenbodemspieren en middenrif) te verstevigen en zorgt er tegelijkertijd voor dat andere spiergroepen die de lichaamshouding ondersteunen worden getraind. Met name mensen met rug-, nek- en/of schouderklachten merken binnen een aantal lessen verlichting van de klachten omdat hun lichaamshouding sterkt verbetert, maar ook mensen zonder klachten verbeteren hun lichaamshouding en bewegen soepeler omdat ze door HOT pilates een groter bewustzijn van hun lichaam krijgen.