Blog

/Blog
Blog2019-05-21T12:48:06+00:00

Summer is coming

De zon laat zich steeds vaker zien en de temperatuur loopt op. Wat is het

LXR CHALLENGE

Hoe vaak in de week sport, yoga, boks, LXR  of pilates je?

Vaker in de week, hoe doe ik dat nou?
Ik heb het druk met werk, gezin, relatie en alle andere contacten en werkzaamheden.
Klanten die bij ons wekelijks 3 of meer x komen worden door andere klanten gevraagd hoe ze dat toch doen.
Ik herken het dat je je afvraagt hoe degene toch de tijd vrij kan maken om vaker voor zichzelf te kiezen. Ook mijn leven ging jaren geleden door de druk van alledag voorbij, zonder momenten voor mezelf in te plannen.
Maar als ik dan weer naar mijn yoga klasje ging en daarna terug reed naar huis. Was ik zo onwijs blij, gelukkig en rustig.
Dat gevoel wilde ik zo lang mogelijk vasthouden. De dagen die volgde waren zo veel makkelijker en ik was zoveel relaxter.
Dat is de rust die Yoga maar ook andere sporten je kunnen geven.
In het bijzonder wil ik hier verder dieper in gaan op mijn yoga practice.
Welke Yoga vorm dan ook. Welke docent dan ook. Yoga heeft iets magisch vind ik zelf.
Iedere vorm maar ook iedere docent heeft je wat te brengen.
Als ik dan een tijdje toch niet naar de yoga ging, merkte ik dat ik narrig werd en minder kon incasseren.
En ging ik mijn yoga klasje missen.
Van daaruit ben ik van 1 naar 2 x in de week gegaan.
Ook Pilates leek me goed voor mijn rug, in die tijd had ik een kantoorbaan en zitten was eigenlijk het enige wat je de hele dag deed. Dat 8 uur op een dag. En dan de heen en terug reis naar mijn werk. Het zitten in de avond op de bank. Dat vond mijn rug niet zo prettig.
Bij de 2 uur yoga kwam ook de Pilates. En dat vertelde ik iedereen op het werk die het maar horen wilde, hoe ongelofelijk heerlijk dat is.
In het leven komen we vaak in situaties waarbij we onszelf vergeten. We zijn erop gebrand het anderen naar hun zin te maken, en vergeten daarbij soms onszelf. In mijn Mindfulness Training leer ik mensen altijd eerst aan zichzelf te werken. Dat wat je bent en wat je voelt straal je uit naar de ander.

Wat ook mooi is aan yoga is dat je leert loslaten.

Het loslaten van minder leuke momenten in je leven. We hebben er allemaal mee te kampen. Tegenslagen op het werk met je gezondheid of in je relatie.

Ik begon steeds vaker te practicen tot ik mezelf helemaal in balans kreeg, zowel fysiek als mentaal. De rust die het me geeft, maakt dat ik het blijf doen.

Zelfs als ik me niet helemaal top voel, doe ik die dag toch minimaal 10 minuten aan yoga. Wat zonnegroeten, of als ik erg verkouden ben wat yin houdingen. De energie die op zo’n moment geblokkeerd is in mijn lichaam heeft de kans te stromen.

En als je energie laat stromen dan krijg je je eigen energie weer terug.

Wanneer je er een gewoonte van maakt om dagelijks op de mat te stappen, of aan sport te doen verandert er iets in je. Het wordt je nieuwe levensstijl. Tenminste, zo voelde dat voor mij.

Ook voor je mentale balans, op regelmatige basis de afspraak met jezelf maken dat je een uur voor jezelf neemt.

Omdat je iedere dag aan de balans van je mind werkt, creëer je een vast moment om je emoties en gedachten onder ogen te zien en een plekje te geven. Je krijgt hierdoor minder snel opgehoopte frustraties en je kunt meer in rust leven.

Je staat dagelijks stil bij wie je bent en wat je doet, waardoor je bewuster gaat leven. Je vergeet tijdens dat uurtje even de wereld om je heen. Naar mate je vaker zult practicen en/of sporten gaat je omgeving hieraan wennen. Ze zullen daarom makkelijker accepteren dat je vaker in de week een momentje voor jezelf pakt. Ze hebben daar tenslotte zelf ook profijt van.

Wanneer je vaker wilt practicen en/of sporten raad ik je aan om stap voor stap te beginnen. Dit gaat namelijk met ups en downs.  Je kunt soms last krijgen van een blessure. Omdat je tijdens het practicen en/of sporten niet goed naar je lichaam hebt geluisterd.

Net even te ver bent gegaan. Probeer stap voor stap je lichaam te leren kennen. Voel wanneer het teveel voor je is. Je lichaam is,  jou gids.

Je lichaam leren kennen is onwijs belangrijk voor je gezondheid. Het goed te onderhouden. De stress die soms gaat zitten bij je schouders of in je onderrug leren loslaten, zodat het niet erger wordt.

Je hoofd te legen zodat je de nieuwe dag weer aankunt. Lief zijn voor jezelf is lief zijn voor de ander. Maar hiervoor is wel discipline nodig en een vaste en strakke planning. We helpen je graag hiermee.

Op dit moment hebben we gratis LXR Challenge boekjes voor je klaar liggen in de Lounge.

Neem er 1 mee en kijk of je in 6 weken je leefstijl kan veranderen? Het is overigens geen verplichting dat je de LXR meedoet wekelijks je mag dit bv ook vervangen door een (hot) Power Yoga,  Bokszaktraining of een les naar eigen invulling.

Kijk wat je eruit kan halen voor jezelf.

Namasté,

Leonie