LXR® challenge

/LXR® challenge

LXR® challenge

2019-05-24T12:31:11+00:00vrijdag 24 mei 2019|

LXR® challenge

Hoe vaak in de week sport, yoga, boks, LXR  of pilates je?

Vaker in de week sporten, hoe doe ik dat?
Ik heb het druk met werk, gezin, relatie en alle andere contacten en werkzaamheden.
Klanten die bij ons wekelijks 3 of meer x komen worden door andere klanten gevraagd hoe ze dat toch doen.

Van 0 naar 3 uur per week

Ik herken het dat je je afvraagt hoe degene toch de tijd vrij kan maken om vaker voor zichzelf te kiezen. Ook mijn leven ging jaren geleden door de drukte van alledag voorbij, zonder momenten voor mezelf in te plannen. Maar als ik dan weer naar mijn yoga klasje ging en daarna terug reed naar huis was ik zo onwijs blij, gelukkig en rustig. Dat gevoel wilde ik zo lang mogelijk vasthouden. De dagen die volgde waren zo veel makkelijker en ik was zoveel relaxter. Dat is de rust die Yoga maar ook andere sporten je kunnen geven.

Welke Yoga vorm dan ook, welke docent dan ook, Yoga heeft iets magisch. Iedere vorm maar ook iedere docent heeft je wat te brengen. Wanneer ik een tijd niet naar de yoga ging merkte ik dat ik narrig werd en minder kon incasseren. Dit voelde niet goed en ik ging mijn yoga les missen. Van daaruit ben ik van 1 naar 2 x in de week gegaan.

In die tijd had ik een kantoorbaan en zitten was eigenlijk het enige wat ik de hele dag deed, 8 uur op een dag. En dan de heen en terug reis naar mijn werk, ook zittend om daarna de avond op de bank te zitten. Het lichaam is niet gemaakt om de gehele dag te zitten, hierdoor kreeg ik rugklachten. Ik hoorde dat Pilates een positief effect heeft voor mensen met rugklachten dus bij de bij de 2 uur yoga kwam ook 1 uur Pilates voor de ondersteuning van mijn rug. Op het werk kon ik alleen nog maar vertellen hoe ongelofelijk heerlijk het is om minder tot geen rugklachten te ervaren door pilates en yoga.

Zorg goed voor jezelf

In het leven komen we in situaties waarbij we onszelf vergeten. We zijn erop gebrand het anderen naar hun zin te maken en vergeten daarbij soms onszelf. In mijn Mindfulness Training leer ik mensen altijd eerst aan zichzelf te werken. Dat wat je bent en wat je voelt straal je uit naar de ander. In het vliegtuig zeggen ze niets voor niets, eerst het zuurstofmasker bij jezelf en dan pas bij een ander opzetten.

Wat ook mooi is aan yoga is dat je leert loslaten. Het loslaten van minder leuke momenten in je leven. We hebben er allemaal mee te kampen. Tegenslagen op het werk met je gezondheid of in je relatie. Ik deed steeds vaker mijn yoga practise tot ik voelde dat ik in balans was, zowel fysiek als mentaal. De rust die het me geeft, maakt dat ik het blijf doen. Zelfs als ik me niet helemaal top voel, doe ik die dag toch minimaal 10 minuten aan yoga. Wat zonnegroeten, of als ik erg verkouden ben wat yin houdingen. De energie die op zo’n moment geblokkeerd is in mijn lichaam heeft de kans te stromen. En als je energie laat stromen dan krijg je je eigen energie weer terug. Wanneer je er een gewoonte van maakt om dagelijks op de mat te stappen, of aan sport te doen verandert er iets in je. Het wordt je nieuwe levensstijl. Tenminste, zo voelde dat voor mij. Op regelmatige basis de afspraak met jezelf maken dat je een uur voor jezelf neemt.

Omdat je iedere dag aan de balans van je mind werkt, creëer je een vast moment om je emoties en gedachten onder ogen te zien en een plekje te geven. Je krijgt hierdoor minder snel opgehoopte frustraties en je kunt meer in rust leven. Je staat dagelijks stil bij wie je bent en wat je doet, waardoor je bewuster gaat leven. Je vergeet tijdens dat uurtje even de wereld om je heen. Naar mate je vaker je practise doet en/of sport gaat je omgeving hieraan wennen. Ze zullen daarom makkelijker accepteren dat je vaker in de week een momentje voor jezelf pakt. Ze hebben daar tenslotte zelf ook profijt van.

Luister naar je lichaam

Wanneer je vaker een practise wilt doen en/of sporten raad ik je aan om stap voor stap te beginnen. Elke verandering komt met ups en downs. Je kunt last krijgen van een blessure, omdat je te graag wil en daardoor niet goed naar je lichaam luistert. Je bent net even te ver gegaan, ontdek stap voor stap jou grenzen en tast ze af. Voel wanneer het teveel voor je is. Je lichaam is jou gids.

Je lichaam leren kennen is onwijs belangrijk voor je gezondheid. Het goed te onderhouden. De stress die soms gaat zitten bij je schouders of in je onderrug leren loslaten, zodat het niet erger wordt. Je hoofd te legen zodat je de nieuwe dag weer aankunt. Lief zijn voor jezelf is lief zijn voor de ander. Maar hiervoor is wel discipline nodig en een vaste en strakke planning. We helpen je graag hiermee.

LXR® challenge

Op dit moment hebben we gratis LXR® challenge boekjes voor je klaar liggen in de Lounge. Neem er 1 mee en kijk of je in 6 weken je leefstijl kan veranderen? Het is overigens geen verplichting dat je wekelijks de LXR® training meedoet je mag dit ook vervangen door een (hot) Power Yoga,  Bokszaktraining of een les naar eigen invulling.

Kijk wat je eruit kan halen voor jezelf.

Namasté,
Leonie